وبسایت رسمی اسمعیل محمَدی

به نام آفریننده خلیج همیشه فارس ...:::... کوله باری پر از دیروز ، رهسپار فرداها ...

وبسایت رسمی اسمعیل محمَدی

به نام آفریننده خلیج همیشه فارس ...:::... کوله باری پر از دیروز ، رهسپار فرداها ...

راهنمای ثبت شرکت ها/ چگونگی ثبت مؤسسه غیرتجاری از ابتدا تا انحلال

گام اول : تقاضانامه ثبت مؤسسه 


سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی

تقاضانامه ثبت مؤسسات غیرتجاری

 

امضاء کنندگان ذیل ثبت مؤسسه  ..............................................................  را با مشخصات مذکور در این برگ تقاضا می نماییم .

1.    نام مؤسسه : ...............................................................................................................................................................................

2.    موضوع مؤسسه : .....................................................................................................................................................................

3.    تابعیت : ...............................................................................................................................................................................................

4.    مرکز اصلی مؤسسه و نشانی صحیح آن : .....................................................................................................

5.    اسامی مؤسسان ( مشخصات کامل قید شود ) ......................................................................................

6.    تاریخ تشکیل مؤسسه : ....................................................................................................................................................

7.    مدیر یا مدیران و اشخاصی که در مؤسسه حق امضاء دارند : .....................................................

8.    دارایی مؤسسه و میزان دارایی هریک از مؤسسان : ...........................................................................

9.    آدرس شعب مؤسسه ( در صورت تأسیس در سایر شهرستان ها ) ..........................................................................................................................................................................................................................

10.  نام مدیر یا مدیران شعب : ...............................................................................................................................................     امضاء مؤسسان



 

 ...:::...:::...:::...:::...:::...:::....:::...:::...:::...


گام دوم: ثبت مؤسسه


تعریف و ثبت موسسه:

تشکیل و موسسات غیر تجاری موسساتی هستند که جهت مقاصد غیر تجاری مثل امور علمی ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شوند و تشکیل دهندگان آنها ممکن است قصد انتفاع داشته و یا نداشته باشند.
تشکیل مزبور از تاریخ ثبت شخصیت حقوقی پیدا می کنند و می تواند عناوینی از قبیل انجمن بنگاه کانون و امثال آن را اتخاذ نمایند.


موسسات غیر تجاری به دو قسمت تقسیم می شوند:

1.    موسساتی که هدفشان جلب منافع و تقسیم آن بین اعضا خود نباشد.

2.    موسساتی که هدفشان جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضا خود یا غیر باشد مانند کانون های فنی و حقوقی و غیره.

حداقل شرکا در موسسات فوق نباید کمتر از دو نفر باشد و قید سرمایه به هرمیزان مجاز است . موسسات غیر تجاری همانند موسسات تجاری باید در تهران دراداره ثبت شرکت ها و در شهرستانها دردایره ثبت شرکتهای اداره ثبت مرکز اصلی موسسه به ثبت برسند و جهت آن کلیه اقدامات تاسیس شرکتها به همراه رعایت مواد آئین نامه اصلاحی ثبت تشکیل و موسسات غیر تجاری که در سال ١٣٣٧ به تصویب رسیده است ضروری می باشد.
جهت ثبت تشکیلات غیر تجاری تسلیم اظهارنامه (فرم چاپی تقاضانامه) ثبت مؤسسه به همراه ضمائم لازم در دو نسخه که دارای تاریخ وامضا بوده الزامی است ضمائم آن شامل نسخه اصلی یا رونوشت وکالتنامه (در صورت تقاضا توسط وکیل) رونوشت.
گواهی شده تصدیق کشوری که موسسه در آنجا به ثبت رسیده به همراه ترجمه مصدق فارسی آن دو نسخه اساسنامه و امضا تمام صفحات آن توسط شرکا صورت مجلس مجمع عمومی موسس مبنی بر انتخاب هیئت مدیره و معرفی صاحبان امضا (دونسخه) رسید پرداخت حق الثبت و فتوکپی شناسنامه شرکا می باشد.
در صورت غیر انتفاعی بودن موسسه اجازه نامه نیروی انتظامی محل جهت ثبت ضروری می باشد و در صورت انتفاعی بودن آن موضوع موسسه با مدارک تحصیلی و تخصص موسسین تطبیق داده شده سپس دستور ثبت صادر می گردد.
اساسنامه موسسات غیر تجاری می تواند مانند اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود باشد و در آن مواردی مانند موضوع موسسه ارگان اداره کننده (هیئت مدیره) وارگان تصمیم گیرنده (مجامع عمومی) و اختیارات آنها و غیره آورده شود.
موسسه مزبور دارای مجمع عمومی عادی و فوق العاده نیز می باشد که هر کدام دارای وظایفی هستند. هیئت مدیره موسسه می تواند در مجمع عمومی عادی از بین شرکا یا خارج از آن انتخاب گردد و مدیران می توانند برای مدت محدود یا نامحدود معین شوند و دارای اختیارات تام نیز می باشند مگر اینکه اساسنامه ترتیب دیگری را مقرر داشته باشد.
جلسات هیئت با حضور اکثریت اعضا موسسه رسمیت پیدا نموده و تصمیمات هیئت مدیره با اکثریت آرا مناط اعتبار خواهد بود.
در صورتی که تقاضای ثبت مورد قبول واقع شود مراتب دردفتر مخصوصی ثبت و ورقه ای حاکی از تصدیق ثبت به تقاضا کننده داده می شود علاوه بر آن خلاصه مراتب در روزنامه رسمی یا یکی از روزنامه های کثیر الانتشار با هزینه متقاضی منتشر می گردد.

 ...:::...:::...:::...:::...:::...:::....:::...:::...:::...


گام سوم: مراحل ثبت اساسنامه


1.    تکمیل مدارک (کپی کارت ملی و کپی شناسنامه اعضاء هیئت مدیره) و امضاء مدارک ارائه شده

2.    انتخاب اسامی موسسه

3.    (شرایط نام انتخابی: سه سیلابی، کلمات فارسی،کلمه آخر اسم خاص)

4.    ارجاع مدارک به اداره ثبت شرکت ها توسط وکلای یاسا

5.    تایید نهایی نام بعد از حداکثر 5 روز

6.    اتمام تاسیس 7 روز بعد از تایید نام

7.    دریافت روزنامه رسمی پانزده روز پس از آگهی تاسیس

 

 ...:::...:::...:::...:::...:::...:::....:::...:::...:::...


گام چهارم: اساسنامه


ماده 1- نام و نوع مؤسسه :.........................................................................................................................................................


ماده 2- موضوع مؤسسه :...............................................................................................................................................................


ماده 3- مرکز اصلی مؤسسه و نشانی کامل آن :...................................................................................................


ماده 4- مبداء تشکیل مؤسسه و مدت آن :...................................................................................................................


ماده 5- دارایی مؤسسه :................................................................................................................................................................


ماده 6- تابعیت مؤسسه :................................................................................................................................................................


ماده 7- اسامی مؤسسین و مشخصات و محل اقامت هریک و میزان دارایی آنها


ماده 8- هیچ یک از اعضاء مؤسسه حق انتقال تمام و یا قسمتی از حقوق و دارایی خود را که در این مؤسسه دارا میباشد به غیر نخواهد داشت ، مگر این که رضایت و موافقت دارندگان لااقل ................................ دارایی مؤسسه جلب گردد و انتقال به عمل نخواهد آمد مگر به موجب سند رسمی در یکی از دفاتر اسناد رسمی و یا با تنظیم صورت جلسه و ثبت آن در ثبت شرکتها.


ماده 9- مدیران مؤسسه و اختیارات آنها و دارندگان حق امضاء در مؤسسه به ترتیب ذیل می باشد :

ماده 10- ................................ مؤسسه ، نماینده قانونی مؤسسه بوده و می تواند در کلیه امور مؤسسه مداخله و اقدام نماید مخصوصاً در موارد زیر :

  • الف) انجام کلیه امور مؤسسه از هر جهت و هر قبیل .
  • ب) گشایش حساب جاری و ثابت در بانکها و بنگاه ها و غیره .
  • ج) تحصیل هر نوع اعتبار .
  • د) مشارکت با سایرشرکت ها و مؤسسات و شرکت های مشابه که موضوع فعالیت آنها یکسان باشد.
  • هـ) عقد هرگونه قرارداد با اشخاص و شرکت ها و بانکها و غیره با هر نوع قید وشرطی که مصلحت باشد .
  • و) استخدام کارگران و کارمندان و متخصصین و کارشناسان وغیره و تعیین حقوق و پاداش برای آنها .
  • ز) انتخاب وکیل با حق وکالت در توکیل و دادن اختیارات لازمه به نامبرده و عزل آن.
  • ح) مراجعه به ادارات و دوایر دولتی و گمرکات و بانک ها و شخصیت های حقوقی و حقیقی دیگر جهت انجام کلیه اموری که مربوط به این مؤسسه است .
  • ط) اختیارات و مدت تصدی ..........................نامحدود است .
  • ی) هر تصمیمی را که ................................مؤسسه برای انجام کلیه اموری که مربوط به توسعه هدف و منظور مؤسسه لازم و مقتضی باشد و به ................................ اتخاذ گردد معتبر و قابل اجراء خواهد بود .

ماده 11) ................................می تواند تمام و یا قسمتی از اختیارات و حق امضاء خود را به موجب وکالت نامه رسمی به عضو دیگر مؤسسه و یا اشخاص ثالث تفویض کند و دروکالت نامه مزبور بایستی حدود و اختیارات وکیل به طور روشن و صریح قید گردد .


ماده 12) ................................انحلال مؤسسه : انحلال موسسه با موافقت و به تصویب عده ای از اعضاء که دارای اکثریت عددی بوده و نیز لااقل دارای 55% کل دارایی مؤسسه باشند به عمل خواهد آمد و مجمع عمومی که رأی به انحلال مؤسسه داد یک یا چند نفر از بین اعضاء و یا از خارج به سمت مدیر تصفیه انتخاب می گردند .


ماده 13) ................................هرنوع تغییری در موارد این اساسنامه مؤسسه  از قبیل کم کردن یا زیاد کردن دارایی مؤسسه ، ورود و خروج اعضاء مؤسسه ، اصلاح یا الحاقی نسبت به مفاد اساسنامه  انتخاب اعضاء مؤسسه و بالاخره کلیه تصمیمات لازمه برای تغییر و تبدیل مواد اساسنامه بایستی با موافقت ................................باشد .


ماده 14) ................................تشکیل مجامع عمومی اعم از عادی و یا فوق العاده بنا به دعوت هر یک از مدیران مؤسسه به وسیله ارسال نامه کتبی به عمل خواهد آمد و فاصله بین تاریخ دعوت تا روز تشکیل جلسه لااقل ده روز و در صورت حضور کلیه اعضاء در جلسه احتیاجی به دعوت مزبور نیست و مجمع می تواند نسبت به اتخاذ تصمیمات لازم اقدام نماید .


ماده 15) ................................اختلاف حاصله بین اعضاء مؤسسه از طریق داوری حل و فصل خواهد شد .


ماده 16) ................................درسایر موضوعاتی که دراین اساسنامه مؤسسه قید نشده است مطابق مقررات قانون تجارت آئین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و مؤسسات غیرتجاری مصوب 1337 عمل خواهد شد .

 

 ...:::...:::...:::...:::...:::...:::....:::...:::...:::...

گام آخر:انحلال شرکت


صورت جلسه مجمع فوق العاده مؤسسه ................................ثبت شده به شماره ................................با حضور کلیه شرکاء در محل مؤسسه تشکیل و نسبت به انحلال مؤسسه تصمیمات ذیل اتخاذ گردید :

1.    ................................به سمت مدیر تصفیه مؤسسه تعیین گردید .

2.    آدرس مدیر تصفیه به نشانی تهران خیابان ................................تعیین گردید .

3.    مدیرتصفیه اقرار به دریافت دفاتر و دارایی و اموال مؤسسه نمود .

4.    شرکاء به آقای ................................مدیر تصفیه وکالت می دهند تا شخصاً دراداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری حاضر و ذیل ثبت را امضاء نماید .

امضاء شرکاء


مدارک لازم جهت انحلال :

1.    فتوکپی شناسنامه کلیه شرکاء

2.    آخرین روزنامه رسمی

3.    درصورتی که مدیر تصفیه خارج از شرکاء باشد فتوکپی شناسنامه ضروری است .

 

 




تهیه و تنظیم :اسمعیل محمّدی

ضمناً هزینه استفاده از این اطلاعات ذکر 10 صلوات برای شفای همه مریضان ، خاصه اسمعیل محمّدی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد